Samstag, 14. Juli 2012

Open Source iTunes Alternative - aTunes

Gisteren een vriend op gewezen dat ongeveer om de 3 maanden ga ik op een zoektocht naar een nieuwe muziek speler te vinden. Als ik denk dat ik heb gevonden "de perfecte een"Ik heb uiteindelijk steeds dezelfde zoektocht. Degenen die zijn regelmatige lezers van deze blog weten dat ik meerdere muziekspelers bedekt de afgelopen 18 maanden. Ik denk dat mijn besluiteloosheid begon allemaal toen ik op mijn iTunes rant. Sindsdien ben ik nog op zoek naar het kroonjuweel van de spelers. Nou, voor nu vind ik het aTunes dat is een Open Source Java gebaseerde muziekspeler.

Ik in het kort bedekt aTunes versie 1.7 meer dan een jaar geleden. Op dat moment is was niet mijn belangrijkste audio-speler en was een beetje buggy op dat moment. De nieuwste versie 1.9 is veel verbeterd. aTunes is cross-platform en werkt op Windows, Linux en OSX.

Na de installatie van de eerste ding om te doen is wijzen naar je muziek directory en bevolken de aTunes Repository. Ik wees de Repository op mijn FLAC verzameling en het duurde erg weinig tijd om al mijn albums te vullen.

Repository

Een andere indrukwekkende feature is een gebied aan de linkerkant van de user interface waar je informatie over de artiest. Toen ik voor het eerst een Anathema nummer speelde, kreeg ik een verslag over de band en ook een lijst met andere albums van hen.

Op de top van die door te klikken op de Song tab krijgt u alle tekst van het nummer momenteel wordt afgespeeld en het album te dekken.

Er is de soortgelijke artiesten het tabblad waar je een lijst van de kunstenaar die vergelijkbaar geslachten te spelen naar de kunstenaar waar u naar luistert. Dit is een lijst van kunstenaars die ik kreeg tijdens het spelen van een Megadeth album.

Een eenvoudig te gebruiken EQ wordt geleverd met het pakket geladen met ongeveer 15 verschillende presets.

De belangrijkste focus van de standaard setup is de afspeellijsten die u gemakkelijk kunt tab, waardoor ik dacht dat was een leuke functie. Dit helpt me te houden verschillende stijlen georganiseerd met verschillende lijsten.

Het organiseren van de kolommen in de afspeellijsten net-of uitschakelen wat je niet hoeft te zien.

Ja, kunt u al uw favoriete podcasts net zo goed gaan in de RSS-informatie.

Onder de Song informatie zijn er twee knoppen. Een tot de teksten te kopiëren naar het klembord, zodat u kunt ze in stukken, en Zoeken naar Video - dit zal gaan naar YouTube en zoek video's van de artiest te spelen. Dat is een leuke feature!

Weergegeven album en informatie over het nummer en de speler controles zijn onder de afspeellijsten.

Ondersteuning voor Last.fm en omdat dat zo is, heb ik een Last.fm profiel. U kunt me toevoegen aan je vrienden als je wilt.

aTunes is voorzien van een albumhoes navigator en net als in iTunes kunt u downloaden van degenen die ontbreken. Ondersteunde formaten zijn MP3, OGG, WMA, WAV, FLAC, mp4, en RM. Een grote lijst van online radiostations, rippen van cd's, en verschillende skins inbegrepen. Je kunt het ook gebruiken met mp3-spelers.

Ik ga stoppen op dit punt, maar er zijn nog enkele functies en opties die ik nog niet gedekt. Ik raad het installeren van deze speler en het spelen rond met het meer. Ik ben zeer enthousiast over deze. Ik denk dat ik vond mijn nieuwe muziekspeler ... (Althans voor de komende 3 maanden).

Download aTunes

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen