Mittwoch, 13. Juni 2012

Mysticgeek Makes The Linux Switch - Kubuntu

Ik heb gespeeld met verschillende distributies van Linux voor de afgelopen 5 jaar. Ik zou dabble in Red Hat het draaien van een web server, installeer Mandriva (Mandrake destijds) in een dual boot met XP, en eigenlijk bouwen van een kiosk voor een technische school in mijn omgeving met behulp van Suse Linux. Ik heb ook verschillende versies liepen op virtuele machines over Windows vele malen. Ik heb altijd al een haat / liefde verhouding met Linux. Als ik kon dingen werken het was geweldig! Echter, toen ik net zoiets als mijn geluidskaart aan het werk nodig is, zou ik vinden dat 2 uur van het opstellen van een bestuurder was gewoon niet de moeite waard.

Ik heb nooit in staat geweest om een ​​complete schakelaar om Linux als mijn belangrijkste OS omdat enkele van de kwesties die verder gaan met zich mee te doen. Vorige week heb ik besloten om het nog te gaan. Geen dual boot systeem dit keer beide dacht ik. Anytime Ik heb geprobeerd dat in het verleden, heb ik altijd zou uiteindelijk het opstarten van de Windows-partitie uit pure luiheid geek. Er zijn een overvloed aan Distro's nu beschikbaar, maar ik besloot om te gaan met Ubuntu. Ik denk dat ik ging met Ubuntu als gevolg van de enorme hoeveelheid online ondersteuning beschikbaar zijn. Ook The Geek heeft een complete afdeling van nuttige Ubuntu en Linux tips!

ubuntu_logo

Ik ging met de standaard gnome GUI op het eerste. Ik kon mijn weg gemakkelijk manoeuvreren door Ubuntu vrij goed. Als het ging om het installeren van stuurprogramma's voor mijn Nvidia kaart, was het een eenvoudig en pijnloos proces. Ik heb ook een Creative X-Fi geluidskaart ... niet zo gelukkig met deze. Er is eigenlijk een beta driver voor X-Fi-kaarten uit Creative Open Source, Maar het slechte zaak voor mijn setup is het ondersteunt momenteel geen 5.1 surround sound. Ik ben vast aan mijn geïntegreerde geluid voor nu en laat mijn X-Fi kaart zit en verzamelt stof voor nu.

Ik was echt genieten van gnome en mijn nieuwe Linux-omgeving, toen ik besloot dat ik laat me de ervaring van de KDE. Het installeren van KDE met de standaard GNOME desktop-omgeving is gemakkelijk genoeg, volg The Geek's Guide. Ik moet toegeven dat de KDE-omgeving is een goede keuze als je noodlanding op het water Windows. KDE biedt veel functionaliteit direct uit de doos. Met de release van KDE 4.0 wordt het nog beter. Met een mooie interface, vertrouwde start menu, en de mogelijkheid om mappen als root browsen met slechts een klik en nog veel meer. Ik ben nu een Kubuntu fan ... en nu ik dit besloten, ga ik een schone installatie van de Kubuntu 64-systeem te doen en gaande te houden.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen