Donnerstag, 21. Juni 2012

Het bouwen van een nieuwe computer - Deel 1: Het kiezen van Hardware

Ik heb onlangs besloten te bouwen mezelf een nieuwe desktop computer voor mijn huis, en na het spreken erover met een aantal vrienden, realiseerde ik me dat de meeste mensen geen idee van wat er in het bouwen van een computer zelf hebt ... dus deze serie geeft uitleg over de basisprincipes van het bouwen van uw eigen PC.

Mijn primaire doel met de nieuwe computer was om een ​​quad core machine met veel geheugen en twee DVI-poorten, zodat ik kan draaien dual monitors. Ik heb niet een groot budget hebben, dus de configuratie die ik koos was het beste wat ik kon vinden voor het geld dat ik had.

image

Waarom zou ik Anyway Bouw een computer?

Tuurlijk, het bouwen van uw eigen computer is iets van een rite de passage voor geeks ... maar dat is niet reden genoeg om uw eigen computer te bouwen. Hier zijn een paar redenen voor u om na te denken:

  • U kunt makkelijker een upgrade van een custom-built computer.
  • Met de hand-picking de onderdelen, zul je eindigen met een veel snellere computer dan het kopen van een low-end Dell, die enigszins inferieure componenten gebruikt in stand te houden de kosten laag.
  • U kunt overklokken van de computer om veel meer snelheid dan de componenten zijn spec'd voor te krijgen.

Als je denkt dat je zult kunnen bouwen zelf een goedkoper computer dan een low-end Dell, bent u mis. Als u op zoek bent naar absolute budget aanbiedingen, koop een Dell. Anders, het bouwen van een computer is een goede optie.

Kies Uw prijs Point

Het eerste wat je moet doen is uitzoeken hoeveel u bereid bent te besteden ... of $ 500 of $ 5000.

Je moet in staat zijn om een ​​zeer snelle computer te bouwen voor minder dan $ 1000, maar in gedachten houden dat de nieuwste componenten zullen worden veel duurder dan ze waard zijn. Als u kiest voor de volgende editie die voor elke component, zult u waarschijnlijk bespaart een hoop geld.

Welke onderdelen heb ik nodig?

Het bouwen van uw eigen computer geeft je oneindige mogelijkheden in de componenten die u kiest ... willen drie harde schijven? Geen probleem! Maar wat zijn de absolute minimum onderdelen die u nodig heeft voor een computer?

  • Geval is bij een voeding
  • Moederbord - Let op: sommige moederborden zijn voorzien van geïntegreerde video, de meeste hebben geïntegreerd geluid en netwerk.
  • Processor
  • Geheugen (RAM)
  • Hard Drive
  • Videokaart

Optionele onderdelen:

  • DVD / CD drive - niet technisch noodzakelijk is, maar belangrijk voor het installeren van het OS.
  • LCD-monitor - Als u nog niet hebt.
  • Toetsenbord / Muis - Als u nog niet hebt.
  • Luidsprekers - Als u nog niet hebt, en willen geluid.
  • Enz. - Er zijn vele andere optionele onderdelen die u zou kunnen toevoegen, maar we zullen niet voor ze allemaal.

De grote vraag: AMD of Intel?

De grootste keuze die je hebt bij het bouwen van een computer is de processor ... wil je AMD of Intel te gebruiken? Er is geen juiste antwoord, maar je keuze zal bepalend zijn voor de moederborden die u kunt gebruiken.

Als u helemaal zeker weet, het kiezen van een van de Intel Core 2 CPU's is waarschijnlijk een fatsoenlijke keuze. U kunt altijd de CPU-charts op Tom's Hardware voor de benchmark-vergelijkingen tussen chips.

Als je eenmaal hebt gekozen voor de processor, moet u de specificaties te onderzoeken om erachter te komen wat voor type moederbord je nodig hebt. Bijvoorbeeld, als je kijkt naar de processor heb ik gekozen, zul je zien dat het een LGA 775 socket type heeft, en draait op 1066 MHz bus:

Met behulp van deze informatie, de meeste sites kun je een power zoeken doen door die eigenschappen:

Dit zal u helpen ervoor zorgen dat uw moederbord is naar de processor die u hebt gekozen wedstrijd. U kunt verder verfijnen door andere specificaties, zoals de vraag of de raad van bestuur heeft geïntegreerde video, RAID, etc. (Merk op dat als u van plan bent om een ​​aparte videokaart te kopen moet je niet een boord te krijgen met geïntegreerde video-on-it)

U wilt ook ervoor zorgen dat u een moederbord dat past in de zaak te kiezen. Bijvoorbeeld als uw geval is ATX, moet je een ATX moederbord:

Hoe zit het met mijn grafische kaart?

Het kiezen van een videokaart of valt met de volgende vraag: Speel je PC video games?

Als je dat doet, dan moet je het geld om een ​​goede kaart te krijgen. Als je dat niet, dan kunt u vrij veel pick-up elk 50 dollar ATI of NVIDIA DVI-videokaart en het zal prima werken voor uw behoeften. Zorg ervoor dat je moederbord de juiste sleuf heeft ... als je een PCI Express x16-kaart, moet je moederbord dat slot (de meeste doen).

Als je een gamer bent, moet je nadenken over het krijgen van een NVIDIA 8800 GTS-kaart, Die zal snel zijn laaiend. U moet er rekening mee dat veel van de high-end videokaarten zal een aparte power connector nodig hebben, dus je moet ervoor zorgen dat uw voeding de juiste connector heeft.

Ik meestal niet videogames spelen op mijn pc, dus ik besloot om een ​​NVIDIA 7600 GT video kaart die ik kreeg van mijn broer te gebruiken. Zelfs al is het een wat oudere kaart, is het nog steeds razendsnelle en meer dan voldoet aan mijn behoeften.

Opmerking: Als je echt helemaal niet over video kaart van de computer bezorgd, kon je een moederbord met geïntegreerde video te krijgen, maar het zal een stuk langzamer.

Hoeveel geheugen moet ik krijgen?

Als je gaat om een ​​32-bits versie van Windows of Linux te draaien, moet je waarschijnlijk alleen maar 3GB geheugen omdat het systeem is niet van plan om meer dan 3,2 GB geheugen ondersteunen. Wilt u meer geheugen te gebruiken, zou ik aanraden te schakelen naar 64-bit Windows Vista.

Bij het kopen van het geheugen, zorgen ervoor dat u het geheugen dat het geheugen standaard overeenkomt met kopen ... Indien de raad accepteert alleen DDR2 1066, 4x240 pin geheugen, zorg ervoor dat je geheugen die overeenkomt krijgen.

Merk op dat soms de snelle specs niet het hele verhaal te vertellen ... bijvoorbeeld het moederbord die ik gekocht ondersteunt DDR2-800 en DDR2 1066 geheugen, dus heb ik uiteindelijk het verkrijgen van de goedkopere geheugen want ik ben op een budget hier ... met meer geheugen is meer belangrijker dan het geheugen snelheid.

Ik zou niet verspillen van je geld te adviseren over de absolute snelste geheugen, tenzij je van plan bent te overklokken van het systeem.

Hoe zit het met DVD en harde schijven?

Er is een heel simpele regel: Zorg ervoor dat je koopt alleen SATA-schijven, zowel voor harde schijven en dvd-drives. De SATA-bus draait op 3.0Gb/second, waardoor het veel sneller is dan de oude IDE-bus. Dit zal ook beschermen voor de toekomst ... op een dag zal er geen IDE-poorten op moederborden.

Uw harde schijf is de meest waarschijnlijke component een storing hebben, dus de belangrijkste dingen die u wilt bekijken zijn: goede beoordelingen van andere kopers, en een goede garantie. Ik had onlangs een harde schijf komen in de e-mail DOA ... zo in staat om het terug te gemakkelijk is erg belangrijk.

Moet ik een dure zaak?

Bij het opzoeken van de gevallen zult u al snel merken dat sommige van hen zijn erg duur, en sommige van hen zijn zeer goedkoop. De duurdere gevallen zal meestal werken stiller of kouder is dan de goedkope, en zij zullen u gemakkelijker toegang tot de componenten. U zult ook merken dat de goedkope gevallen komt met goedkope voedingen ... die niet zo lang en je zult uiteindelijk te vervangen.

Als u het bouwen van een computer voor uw kelder, je niet van plan om vaak open, en niet echt schelen hoe het eruit ziet, kun je krijgen door met een vrij goedkope zaak, maar wilt u misschien een fatsoenlijke power te kopen aanbod.

Als u het bouwen van een computer voor uw slaapkamer dat je achterlaten op ... moet je het geld waarschijnlijk besteden aan een fatsoenlijke geval dat het geluid dat uit de computer dempt.

Zorg ervoor dat om feedback te krijgen

Als je eenmaal hebt uitgekozen uw componenten, moet u feedback van andere mensen. Uiteraard controleren van de beoordelingen voor elk onderdeel is nodig, maar je wilt wat meningen over de totale configuratie te krijgen.

Een geweldige plek om dat te doen is op ons forum... Ik postte mijn configuratie daar en kreeg een aantal waardevolle feedback van onze grote forum gebruikers.

Uiteindelijke configuratie

Hier is de hardware die ik koos, er rekening mee dat de prijzen waren als van de tijd die ik gekocht. Ik ben niet per se te bevelen deze exacte configuratie, als ik moest kiezen voor de onderdelen nogmaals, ik zou een betere case / voeding hebben gekocht.

Update: Deze bijzondere onderdelen zijn enigszins verouderd nu, gelet op dit artikel was al een tijdje geleden geschreven. Zorg ervoor om te shoppen.

Processor Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz LGA 775 $219
Motherboard ASUS P5K-E LGA 775 Intel P35 ATX moederbord $139
Memory MUSHKIN 4 GB (2 x 2 GB) 240-pins DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) $88
Hard Drive

Samsung 750GB 7200 RPM 32MB Cache SATA 3.0Gb / s

$120
Case XION II XON-101 Black Steel ATX Mid Tower 450W Power Supply $70
Videokaart

NVIDIA 7600GT 256MB PCI-Express x16 (Deze link is naar een vergelijkbare kaart)

$73
DVD

LITE-ON 2MB Cache SATA DVD-brander met LightScribe

$30
Totaalprijs: $739

Let op: de videokaart in de lijst is niet de exacte kaart die ik gebruikt, en ik hoefde niet te betalen voor mij, omdat het een geschenk was ... maar ik dacht dat ik zou het ook zo zou je het hele beeld te krijgen.

Hier is alle onderdelen op mijn tafel gestapeld thuis:

U kunt ook lezen de rest van de serie:

Zorg ervoor dat u in te schrijven voor updates!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen