Mittwoch, 23. Mai 2012

Het versnellen van VNC op Vista door het beperken van Visual Effects

Dit artikel is geschreven door MetrotekGeek uit Metrotek Solutions, Een vriend van de How-To Geek

Als een computer veld tech, gebruik ik de remote desktop programma UltraVNC heel vaak. Ik gebruik het vooral om verbinding te maken offsite computers, dus ik kan rennen diagnose en reparatie op afstand, indien nodig.

Onlangs kwam ik een probleem met UltraVNC en Vista. Ik was in staat om verbinding te maken, maar het bureaublad was langzaam aan het punt van het bijna niet meer reageert. Er was geen manier waarop ik zou kunnen diagnosticeren laat staan ​​te repareren alles wat over die verbinding.

Na het aanpassen van verschillende kleurdiepte en schermresolutie opties, zonder enige merkbare verbetering in snelheid, drong het tot me dat ik was verbonden met een Aero enabled Windows Vista machine. Ja hoor, toen ik Aero uitgeschakeld, de remote desktop sprong weer tot leven. Hier ziet u hoe schakelt u alle Aero-functies voor UltraVNC sessies.

Uit te schakelen Visual Effects

Klik met de rechtermuisknop op Computer en kies Eigenschappen.

image

Klik op Advanced System Settings en vervolgens onder Geavanceerd op Instellingen.

Selecteer de "Visuele effecten" tab, en klik vervolgens op "aanpassen voor de beste prestaties ^ A? En OK.

Ik vond ^ ave dat dit drastisch versnelt de externe verbinding. Merk op dat je waarschijnlijk moet de oude instelling weer in te schakelen nadat u klaar bent.

Editor ^ als opmerking: Dit is een handige manier te versnellen elke remote desktop oplossing, niet alleen voor VNC.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen