Donnerstag, 22. März 2012

Schakel syntax markering in Vim

Ik ben het type van de geek, die altijd al een open ssh-sessie aangesloten op mijn servers, maar sinds ik overgestapt naar het gebruik van een Mac met OS X, merkte ik een grote ergernis in mijn terminal ... de syntax highlighting maakt het onmogelijk om de bestanden lezen ik probeer te bewerken.

Merk op dat dit niet de schuld van OS X, het is omdat ik heb ansi kleur ingeschakeld en mijn instellingen geconfigureerd verkeerd. Dus, hoe uit te schakelen syntax highlighting in Vim?

Kijk, iemand gekotst een regenboog in mijn terminal venster ...

image

Schakel de huidige sessie

Als u type: syntax af in de huidige redacteur, zal het draaien van de syntax highlighting onmiddellijk uit:

Je kan gebruik maken van de tegenovergestelde commando,: syntaxis op, om deze weer aan te zetten en je ogen bloeden te maken.

Permanent uitschakelen (voor de huidige gebruiker)

Om uit te schakelen markeren permanent voor uw gebruikersaccount, kunt u het. Vimrc bestand te bewerken in uw eigen directory en voeg de instelling uit te schakelen syntax highlighting. Uitvoeren van deze opdracht:

vi ~ /. vimrc

Voeg de volgende regel toe aan syntax highlighting voor uw gebruikersaccount uit te schakelen:

syntax af

Als je wilde in staat te stellen te markeren, kunt u gebruik maken "syntax on" plaats.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen