Freitag, 23. März 2012

Power Up Your OS X Terminal Met iterm

Als een lange tijd keyboard ninja, was ik erg verdrietig om te zien dat de ingebouwde terminal in OS X zeer beperkt is in de beschikbare opties, vooral het ontbreken van tabbladen. Vermoedelijk de komende Leopard release zal bevatten, maar ik kan niet wachten zo lang ...

Een snelle google search kwam met iterm, een superieure applicatie die verdiend een vaste plaats in mijn gereedschapskist.

image

Als je kijkt op de voet, kunt u de transparantie, die is volledig te configureren (ik de mijne tot 10%). Alle kleuren zijn klantgericht en .. Ik verkies het groen op zwart, maar je kunt het gebruiken in de standaard configuratie als je wilt.

Rechtermuisknop te klikken op de terminal krijgt u snel toegang tot uw opgeslagen "bookmarks".

Of u kunt raken cmd + B om het openen van een paneel aan de zijde met de bladwijzers, maar ik heb nog niet bedacht hoe ze te lanceren via het toetsenbord. Je kunt een nieuw tabblad met de cmd + T snelkoppeling, maar het zal je standaard-sessie te gebruiken.

Als u een kijkje nemen in de voorkeuren, is er een aantal opties om de look & feel te veranderen van tabs ... je nodig hebt om opnieuw te starten iterm om daadwerkelijk te zien alle veranderingen, ook al lijkt het verandert ze meteen.

En een zeer interessante feature ... full screen mode! Ik was echt verbaasd om dit een te zien daar.

Er is veel meer mogelijkheden, dus je zult alleen maar om een ​​kijkje te nemen.

Download iterm van SourceForge

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen